JILEMNICE 2013

JILEMNICE, 26. – 27. 10. 2013

 

   Vyvrcholení seriálu KTM ECC 2013 a pro mnohé jistě i završení celé letošní sezony přinesl poslední říjnový víkend. Náš pořádající AK Krakonoš Jilemnice připravil ve Mříčné již tradiční Memoriál Oldy Nývlta. Ano, slovo tradiční je vskutku na místě, neboť letos to byl jubilejní „půlkulatý“ pátý ročník.

   Cesta až k odstartování prvního sobotního závodu byla letos trošku trnitější než v letech minulých. Vybráno bylo krásné datum 12. – 13. října, které nekolidovalo s jinými závody a přeci jen půlka října ještě tolik negeneruje myšlenky na sníh a nadcházející zimu. Jenže počasí letošního jara nepřálo nejen pořadatelům prvních podniků našeho seriálu, ale ani zemědělcům. A tak čtrnáct dní před závody přišla zpráva, že kukuřice na polích, kde se mělo závodit a kempovat a občerstvovat, zkrátka nebude sklizena. Z nabízených dalších možností byl zvolen právě poslední víkend v říjnu. Trochu paradoxem je, že týden trvající ranní mrazíky uspíšily zrání kukuřice a závod se mohl konat i v původním termínu. To ovšem již neumožnilo vydané povolení od odboru životního prostředí a i další „šachy“ s termínem by jistě nebyly ku prospěchu věci.

   Další jobovkou bylo, kam umístit depo. Tradiční pole totiž bylo podmítnuté a vlhké počasí nedovolovalo, aby vyschlo. Dostat se z této bahenní pasti měly potíže i traktory a tak si v tom představte obytný automobil…. Proto se depo i zázemí přesunulo výš, na křižovatku několika účelových komunikací. Z hlediska pěší dostupnosti atraktivních míst na trati to bylo řešení optimální. Bohužel ani zde pole nebylo tvrdé a tak depo se táhlo podél cesty až téměř do Peřimova. Diváci vůbec nebyli vpouštěni nahoru a parkovali tak podél příjezdové komunikace.

   Trať samotná se „chodila“ již dlouho před závody a hledali jsme nové atraktivní úseky. Nakonec jsme dospěli k rozumnému kompromisu s vlastníky pozemků, týden před závody vysekali, vyřezali a vyklidili celý okruh. Ve čtvrtek před závody jsme se rozdělili na dvě party a celé kolo vyznačili. V pátek nám společnost Strombuch přivezla svůj „kládařský speciál“ i s nájezdy a vytvořili tak jednu ze dvou umělých překážek na trati. O tu druhou se se svým bagrem postaral pan Preisler, když na poli kousek za časomírou vytvořil Skok do Krakonošova. Pak následovalo projetí a načasování trati. Když se zkušební pilot vrátil, ani se mi nechtělo věřit údaji na tachometru jeho stroje. Bylo tam totiž necelých 10km. Výletnickým tempem mu zdolání kola trvalo 22 minut. Pravda, během závodu se trať vyjela a zrychlila, takže časy se pak stlačily hodně pod 20 minut.

   Přípravy tím skončily, počasí slibovalo pěknou předpověď a již v pátek přijíždělo množství karavanů a dodávek se závodníky. Nakonec v polích nad Mříčnou nocovalo tolik lidí, že to snad za všechny předcházející ročníky nepamatuji.

   Závodní víkend, tak jak je již tradicí, začaly děti. Pro ně jsme připravili okruh hned u depa, jednalo se o motanici na poli prostou veškerých záludností. Oproti seriálovým zvyklostem došlo k posunu všech startů o půl hodiny. Prckové se tedy ke své první jízdě připravili již v půl deváté. O půl desáté již probíhala rozprava a vyhlašovaly se výsledky dětí.

   Start prvního „dospělého“ závodu byl plánován na půl jedenácté. Než se ovšem narovnali všichni jezdci na startovní rošt, došlo k menšímu zdržení. Praporek startéra pana Davida tak vylétl nahoru cca. ve tři čtvrtě. A kdo že to vlastně startoval? Byli to jezdci licencí A a B, veteráni a kubatura do 85ccm. Pořádající AK Krakonoš měl samozřejmě na startu nejedno želízko v ohni. Výsledky pouze telegraficky:

   Licence A:
2. Jarda Křapka
7. Lukáš Kučera
11. Matěj Hanuš (poprvé na Betě 250 2T, ale po několik dní trvajících zdravotních potížích)

   Licence B:
2. Mirek Škaloud
5. Vašek Bína
16. Milan Macháček (musel řešit technické problémy)

   Veteráni:
3. Jirka Salač
4. Míra Hanč (snad půl závodu jel bez sedačky)

   85 ccm:
7. Vašek Šabata


Mirek Škaloud (foto Hoofina)

   Odpolední závod startoval krátce po půl druhé. Na startu se sešli všichni zástupci hobby tříd E1, E2 a E3 společně. Ani tentokrát mezi nimi nechyběly červené dresy Krakonoše. Výsledky opět pouze v rychlosti:

   E1:
8. Radim Kava

   E2:
12. Michal Hanuš
13. Olda Novotný
R. Adam Erlebach (došel mu benzín)

   E3:
12. Michal Kava

   Po dojezdu následovalo spočítání a vyvěšení výsledků. Pak už nic nebránilo vyhlášení nejlepších v jednotlivých kategoriích sobotního závodu.

   Pro úplnost dodáme ještě počet startujících. V sobotu to bylo úctyhodných 190 jezdců. Během celé sezony KTM ECC nebylo nikde více závodníků a tak se AK Krakonoš stal nejúspěšnějším pořadatelem sezony!

   Neděle přinesla obvyklý scénář. Mám tím namysli sloučení obou závodů do jedné rozjížďky. Počet startujících totiž klesl na 83. Startovalo se hned po desáté hodině, samozřejmě po vlnách. Ve výsledcích dopadli naši jezdci takto:

   Licence A:
1. Jarda Křapka
5. Lukáš Kučera
 

   Licence B:
1. Míra Škaloud
3. Vašek Bína
8. Milan Macháček (měl kolizi se stromem)

   Veteráni:
3. Míra Hanč

   E1:
7. Radim Kava

   E2:
3. Adam Erlebach
8. Olda Novotný
9. Michal Hanuš

   E3:
15. Michal Kava (měl technické potíže)


Vašek Bína (foto Hoofina)

   Tolik tedy k výsledkům. Co se týče hodnocení podniku jako takového, velmi nás potěšily reakce jezdců i diváků. Trať se líbila, snad každý si našel nějakou tu svou pasáž. Motokrosaři si lebedili v rychlých zatáčkách na polích, enduráci zase s povděkem kvitovali lesní pasáže. Odměnou pro pořadatele bylo sledovat množství diváků, kteří střídavě přecházeli od jednoho zajímavého úseku ke druhému. Cestou se nemohli vyhnout stánku s občerstvením a tak i zde byla téměř po celý den fronta. Děti určitě i letos potěšila přítomnost skákacího hradu. Ať se člověk podíval v kterýkoliv okamžik tím směrem, hrad byl v pohybu pod náporem malých návštěvníků. V sobotu se na závodech prezentovala také jilemnická pobočka Kooperativa pojišťovny, jejíž pracovníci si pro malé návštěvníky připravili nafukovací balónky.

   Na množství závodníků i diváků mělo velký vliv také počasí. V sobotu od rána sice závodiště halila podzimní podyma, ale ta se během dopoledne rozplynula a na všechny zúčastněné vysvitlo sluníčko. Slunce ještě mělo sílu a tak bylo možné v klidu odhodit mikiny a užívat si poslední záchvěvy babího léta. Podle předpovědi sice mělo v neděli po poledni spadnout pár kapek, ale naštěstí se počasí neslo v sobotním duchu. Až do večera jsme se deště nedočkali a tak i úklid proběhl zasucha.

   Celkově si troufnu říci, že se jednalo o důstojnou tečku seriálu KTM ECC 2013. Rád bych poděkoval všem závodníkům za hojnou účast a ohleduplnost vůči sobě i pořadatelům a všem zúčastněným za respektování pokynů pořadatelů.


Seriálový "triumvirát" - Markéta Skrbková, Jarda Bachman a pan David

   Když se podíváme na řeč celkových výsledků, je nutno začít týmovým úspěchem. AK Krakonoš Jilemnice se od druhého podniku usadil na čele a svůj náskok každým závodem navyšoval. Před nedělním startem již byla pouze teoretická šance, že bychom o celkové prvenství přišli, na 99,9% jsme již mohli slavit. A tak se také stalo. V jednotlivých kubaturách zakončili rok 2013 naši jezdci takto:

   Licence A:
2. Jarda Křapka (škoda, že pro zranění nemohl odjet první podnik)
5. Matěj Hanuš
10. Lukáš Kučera

   Licence B:
1. Mirek Škaloud
6. Vašek Bína
15. Milan Macháček

   Veteráni:
2. Jirka Salač
6. Míra Hanč

   85ccm:
4. Roman Vydra
6. Venca Šabata

   E1:
10. Radim Kava

   E2:
6. Adam Erlebach
11. Michal Hanuš
14. Olda Novotný

   E3:
6. Michal Kava


Radim Kava (foto Hoofina)

   Takže i v pořadí jednotlivců zacinkaly pro AK Krakonoš Jilemnice medaile. A pro ty si jejich majitelé dojdou v sobotu 9. listopadu na slavnostním vyhlášení, které se letos uskuteční v Chuchelně.

   Závěrem je nezbytné poděkovat všem vlastníkům dotčených pozemků, shovívavosti odboru životního prostředí, všem sponzorům a samozřejmě i všem dobrovolníkům, kteří se na přípravách i na pořádání celého podniku podíleli.

   Rozloučit se sluší pozdravem: za rok nashledanou! (doufáme, že to snad zase dopadne…).

-tm-

       

TOPlist