Jinín 2009

 JINÍN, 11. - 12. 7. 2009


            O druhém červencovém víkendu (11. - 12.) se v Jiníně u Strakonic konal předposlední díl seriálu Mistrovství a Přeboru ČR v cross contry.

           Celý podnik byl situován do zdejšího motokrosového areálu. To znamenalo skvělé zázemí pro jezdce i doprovody (WC, umývárny, sprchy, místa pro mytí motorek...). Trať byla z velké části tvořena zdejším motokrosovým okruhem, který byl doplněn o pasáže mezi stromy, několik výjezdů a sjezdů, šneka a pár zatáček na louce a výživnou bažinu doplněnou extremem. Bažinu jeli v sobotu přeboráci a mistráci, kteří měli povinný přejezd několika klád a z počátku i hromady z kmenů. Pro „céčka“ již byla bažina neprůjezdná a to samé platí pro neděli pro všechny rozjížďky. Jedno kolo trvalo jezdcům po vypuštění bažiny asi sedm minut.

           V týdnu před závodem se jižními Čechami prohnalo několik přívalových dešťů, které neušetřily ani Jinínský areál. Pořadatelé ale odvedli velký kus práce a dali vše do pořádku tak, že nebyl problém závod odjet. Ještě cestou do místa konání nás několik přeháněk potkalo, ale o víkendu již počasí vydrželo.

 
 
Exhibice Milana Macháčka při sobotním startu

          Na start se v sobotu jako první postavili jezdci přeboru. Startovalo se po vlnách, nejříve E1 s Milanem Kottkem za AK Krakonoš Jilemnice. Minutu po nich E2 s Mirkem Škaloudem a Milanen a Tomášem Macháčkovými. Za další minutu E3 a zde Petr Petříček. Následovali ještě veteráni a „pionýry“. První vlna odtartovala bez problémů. Zato další vlna přinesla vzrušení. A postaral se o něho Milan Macháček. Všichni ještě stáli na čáře a startovali motocykly, ale Milan předvedl vynikající reakci na prapor startéra. Jen práce levé ruky s páčkou spojky nebyla zrovna stoprocentní. Stroj vystřelil předním kolem k nebi a Milan měl hodně starostí celou situaci ustát. Nutno ovšem dodat, že krátce před startem ještě měnil objímku i páčku spojky a tak nebyl s novým seřízením sžitý. Stroj udržel, ale z čáry odjížděl poslední. Nadechl se ovšem ke skvělé stíhací jízdě, jejímž výsledkem je deváté místo. A to ještě musel před koncem zajet do depa, aby zkontroloval chladič, který při jedné z kolizí utrpěl výrazné poškození a vytékala z něho kapalina. Mirek Škaloud předváděl své krosové vlohy. Skákal jednu lavici za druhou a byla radost sledovat jeho jízdu. Celkem mu jeho výkon vynesl třetí příčku. Tomáš Macháček začal pěkně, pak se ale zdržel v bažině a ke konci ho trápily křeče do břicha. Nakonec to bylo 17. místo. Milan Kottek zajel svůj standard a dojel na osmém místě. Petr Petříček také odvedl slušnou jízdu, která mu přisoudila šestou příčku.

      Mirek Škaloud se nebojí ani bláta

 Hned po přeboru měli jít na start jezdci čtyřkolek. Přijelo jich ale málo, tak se jejich závod nekonal. Po delší pauze tedy šli na start jezdci mistrovství. A jako poslední se na start připravovali jezdci s licencemi C. I zde jsme měli silné zastoupení. Adam Erlebach ještě doléčuje zranění klíční kosti z Radvanic, ale naši mladíci šli na start hodně nažhavení. Nejlépe trať sedla Honzovi Noskovi. Ještě ani nedoskočil na zem nebo se nesrovnal na motorce a už držel plný plyn. A z nasazeného tempa neubral až do cíle. Na prvních pět dvojic to sice nestačilo, ale jako jednotlivec byl nejlepší. Ti se ale nehodnotí zvlášť, takže výsledkem je šesté místo. Druhým z našich byl Lukáš Kučera. Lukáš už ve druhém kole převlékal rukavice  a sundával tejpy. Ale zatnul zuby a drtil až do cíle. Nakonec vybojoval jedenácté místo. Třetím zástupcem byl Matěj Hanuš. Matěj měl z našich nejlepší start a do první zatáčky vjížděl na třetí pozici. Ale ještě v první zatáčce měl kolizi s jedním ze soupeřů a dostal se tak na chvost startovního pole. Nevěšel ale hlavu a během dvou hodin závodu se prokousával kupředu až na konečné dvanácté místo. O vyrovnanosti závodu svědčí fakt, že Lukášovi po dvou hodinách ježdění chybělo pouhých 13 vteřin na deváté místo...  

 

Před druhým dnem se ještě schylovalo k dramatu. Milan Macháček při údržbě motocyklu zjistil, že poškození chladiče je větší než předpokládal. Voda z něho crčela ven a bylo jasné, že s takto poškozeným motocyklem v neděli startovat nemůže. Pomocnou ruku ale podal Matěj Hanuš, který má rovněž Husqvarnu a chladič pasoval z jeho stopětadvacítky na Milanovu dvěstěpadesátku. Dohodli se tedy, že po dojezdu Matěje Milan přehodí chaldič na svůj motocykl, aby mohl startovat. Měl na to sice hodně omezený čas, protože jsme startovali hned po „céčkách“, ale všechno se stihlo a hurá na start.

Druhý den tedy začali jezdci s C licencemi. Prvních pět dvojic si to opět rozdávalo mezi sebou a i když se Honza snažil seč mohl, zopakoval šestou příčku ze soboty. Lukáš zatnul zuby, neměl tentokrát problémy s rukavicemi a prokousal se do první desítky. Skončil devátý. Matěj zopakoval svůj výkon i výsledek ze soboty, když dojel na dvanáctém místě. Po céčkařích přišel na řadu přebor. Milan Macháček tentokrát zvládl startovní manévr bez potíží. Zato Tomáš si zopakoval patálii ze Sedlčan. Opět nenastartoval a na trať vyrážel se ztrátou jednoho okruhu. Mirek Škaloud zvládl start na jedničku a ze začátku vodil celé startovní pole. Pak neodolal tlaku Radima Drlíka (letos ještě nepoznal hořkost porážky) a dojel si pro pohár za druhé místo. Milan si polepšil na osmou příčku a Tomáš to dotáhl na místo osmnácté. Milan Kottek v E1 zajel opět skvělou jízdu a dokončil na sedmém místě. I Petr Petříček si v neděli o jedno místo polepšil, dojel tedy pátý.

          Na poslední díl seriálu cross country si počkáme. Koná se totiž až na přelomu října a listopadu, konkrétně ve dnech 31. 10. - 1. 11.. Uskuteční se v Sedlčanech.

-tm-

 

TOPlist