Kunčice 2015

KUNČICE NAD LABEM, 18. - 19. 4. 2015

 

Během víkendu 18. - 19. dubna si AK Krakonoš odbyl hned několik premiér. Poprvé pořádal úvodní podnik sezony v seriálu KTM ECC a navíc na „neznámé“ půdě v Kunčicích nad Labem. Slovo neznámé je v uvozovkách proto, že se nejedná o lokalitu motocykly nepolíbenou. V letech 2012 a 13 zde klub RMK Vrchlabí pořádal cross country dvojic. A právě člověk z dnes již neexistujícího vrchlabského klubu se nejvýraznějším způsobem zasadil o pořádání letošního podniku. Tím člověkem je David Jirka. Právě jemu vděčíme za vymýšlení tratě, jednání se všemi vlasníky pozemků, s myslivci a s odborem životního prostředí. Takže, Davide DÍKY!!!

S papírovou přípravou tratě byl hned od počátku problém. Původní vizí bylo okopírovat okruh z roku 2013 s minimem změn. Jenže v tom nám udělal čáru přes rozpočet státní podnik Lesy ČR. Protože jsme nechtěli plánovaný podnik rušit, museli jsme dle dostupných možností zakázané pozemky nahradit. Z trati tím bohužel zmizely ty nejatraktivnější úseky (lesní kaňony a spousta sjezdů a výjezdů v lese), ale nedalo se nic dělat. Jak jsme zjistili později, nejsme rozhodně jediní, kteří mají s Lesy (potažmo s povolením vstupu na jejich pozemky) letos potíže. Vymysleli jsme tedy jeden nový pěkný úsek a zbytek trati propojili. Aby se nový úsek jel nahoru a byl zajímavější, došlo k tomu, že se nám trať křížila. Dlouho jsme zvažovali různé možnosti, ale nakonec padla volba na stavbu přemostění a tím tedy mimoúrovňového křížení. No, neříkám, že jsme z toho byli nadšeni, ovšem žádnou trágu jsme z toho také nedělali. Jednalo se o prvek, který nebyl dosud na žádném závodě KTM ECC použit a znamenal jistě zatraktivnění pro diváky. Celá „stavba“ byla pojata dost bezpečně, prkna na nájezdu i horní rovině byla překryta kari sítěmi, aby to ani za nepříznivého počasí neklouzalo. I tak se v sobotu na rozpravě zvedla debata o bezpečnosti (nahlas se tedy ozval pouze jeden z jezdců). Nevyřešila nic, nadjezd se jel a nakonec byl zajímavým zpestřením i pro jezdce.


Nadjezd v podání Michala Kavy (nahoře) a Tomáše Macháčka

Trať celkově byla velmi rychlá. Jelo se hodně po lesních cestách, po krajích polí a luk. Zpomalení bylo pouze v motanici v remízku na bývalém smetišti, za nímž následoval jeden z výjezdů. Druhý výjezd byl v zadním „pytli“ v úvozu mezi stromy. Vzhledem k počasí ani jeden z výjezdů nedělal mnoho problémů. Jedno kolo se jezdilo okolo deseti minut, nejlepší mistráci dokázali čas stlačit k osmi minutám. Absolutorium si zaslouží Míra Hanč, který si hned od počátku příprav celé akce vzal trať za svou starost. Vymyslel a zkonstruoval nadjezd, rozmístil pořadatele a trpělivě během všech rozjížděk objížděl celou trať a dohlížel na hladký průběh závodů.

Počasí nás podrželo. Sice se na víkend dost ochladilo, ale původní deštivé předpovědi se nenaplnily. Foukal dost silný a studený vítr, který ještě umocňoval pocit zimy. Ovšem pro závody byl prospěšný. Podklad tratě byl dost suchý a tak se logicky prášilo. Díky větru ovšem nebyl problém s viditelností.

Průběh podniku odpovídal seriálovým zvyklostem. Ráno patřilo dětem. Pro ty bylo připraveno „kolečko“ přímo na startovní (trochu odkloněné) rovince. Po osmé hodině si malí závodníci projeli zaváděcí okruhy a před devátou již startovali vstříc svým prvním závodním metrům v letošním seriálu. Našlo se šest odvážlivců v kubatuře do 50ccm, v silnějších pětašedesátkách dokonce osm. AK Krakonoš nakonec na startu svého zástupce neměl. Měl startovat Matyáš Rek ve slabší kategorii, ale pro technickou poruchu se na start nedostal.

V deset hodin proběhla rozprava s jezdci. Ta začala minutou ticha za zesnulého Tomáše Kubáta. Mimo již zmíněné debaty o nadjezdu byla řeč zejména o nutnosti dodržovat trať a hlavně nevjíždět a nechodit na zasetá pole. Pak následovalo vyhlášení dětských kategorií.


Start vlny kategorie E3

Okolo půl jedenácté se již začali na startu řadit jezdci dopoledního závodu. Ten patřil hobby kategoriím E1, E2 a E3. Celkem jich na startovním roštu stálo 118! Startovalo se samozřejmě po vlnách. AK Krakonoš měl zástupce v každé kubatuře. V nejslabších E1 to byli dva borci, ale ani jeden bohužel cíl nespatřil. Radim Kava měl problémy se zadní brzdou (uvolnil se čep a vypadaly destičky), Tadeáši Danihelkovi se zasekl plyn. V E2 to už pro nás vypadalo lépe. Pro stříbro si dojel novic v kubatuře Michal Hanuš, Adam Erlebach byl čtvrtý a osmý Jarda Šourek. Dále byl osmadvacátý Tomáš Kuřík a jedenatřicátý Tomáš Macháček (při kolizi se stromem a následné opravě ztratil spoustu času). V E3 jsme měli tři zástupce. Dlouho celé pole vodil Tomáš Holec. Bohužel ke konci se propadl na konečnou čtvrtou příčku. Před něho se na třetí místo dostal i ředitel podniku David Jirka (i přes drsnou kolizi se stromem, při níž polámal několik plastů své TM a bolestivě si narazil nohu). Michal Kava dokončil jako třináctý.


Michal Hanuš

Odpolední závod startoval krátce po 14. hodině a na start přivedl jezdce áčkových a béčkových licencí, veterány a pětaosmdesátky. V áčkách si nejlépe vedl Honza Balaš, kterého dokázal pokořit pouze Patrik Markvart. Honza tak byl druhý, Lukáš Kučera sedmý, Martin Kulhánek desátý, Matěj Hanuš třináctý a Vašek Bína čtyřiadvacátý. V béčkách to byl také o vítězství vyhrocený souboj, který nakonec pro sebe rozhodl náš Míra Škaloud (i přes drobnou šarvátku přímo na trati). Ve velmi dobrém světle se představil také Olda Novotný, u kterého to už už vypadalo, že pověsí závodní výbavu na hřebík. Olda mile překvapil a dojel si pro třináctou pozici. Smolařem byl Roman Vydra. Prezentoval se velmi dobrým výkonem a pohyboval se na pozicích těsně pod stupni vítězů. Bohužel ho zradilo zapalování a Roman cíl neviděl... Ve veteránech startoval v červeném dresu Jirka Salač a dojel si pro desátou příčku. Nováčkem na tratích seriálu je Karel Bína. S tratí se rval statečně dojel si pro 32. místo v cíli. V pětaosmdesátkách představil zajímavou stavbu náš Vašek Šabata. Jednalo se o motor TM 85ccm posazený do hliníkového deltaboxu Hondy. Zdá se, že tato kombinace funguje, protože si Vašek dojel pro páté místo. Den uzavřelo vyhlášení nejlepších pěti jezdců v každé kategorii.

Jelikož je již tradičně druhý den znatelně nižší účast, došlo v neděli klasicky ke sloučení všech kategorií do jednoho závodu. Ten odstartoval v deset hodin. V Licencích A si pro suverénní vítězství dojel Honza Balaš, Lukáš Kučera si došel pro pohár za třetí místo, Matěj Hanuš dokončil desátý. Vašek Bína ani Martin Kulhánek závod nedokončili. V béčkových licencích se konečně mohl předvést Roman Vydra. S vypůjčeným zapalováním si dojel pro druhé místo. Včerejšího vítěz Mirek Škaloud měl defekt zadní pneumatiky, ale naštěstí skvěle zafungovala týmová spolupráce a v depu Míra vyměnil celé zadní kolo. Mohl tak pokračovat dále, ale přišel o své výrazné vedení. Své snažení dotáhl na čtvrté místo. To Olda Novotný měl smůly ještě více. Rozpletlo se mu zadní kolo a závod tím pro něho skončil. Ve veteránech z našich tentokrát nestartoval nikdo.


Start licencí A: #89 Honza Balaš, #157 Lukáš Kučera

V E1 bohužel opět musel z velmi dobře rozjetého závodu odstoupit Radim Kava. Tentokrát za vše mohou problémy s motorem. Situaci tak desátým místem zachraňoval Tadeáš Danihelka. V E2 jsme opět zažili medailovou radost. Zlatem se o ni postaral Adam Erlebach, bronz přidal Michal Hanuš. Na sedmém místě dojel Jarda Šourek a jedenáctý Tomáš Macháček. Kategorie E3 a opět medaile. Tentokrát stříbrná a zasloužil se o ni David Jirka. Šestý dokončil Michal Kava a osmý Tomáš Holec. V pětaosmdesátkách nestartoval nikdo z našich.

Nedělní stupně kategorie E2: 1. Adam Erlebach, 3. Michal Hanuš

I letos se soutěží o klubovou trofej, kterou z předchozích dvou let obhajuje právě náš AK Krakonoš. Letos to bude tuhý boj. Po prvním podniku průběžně vedeme, ale pouze o 11 bodů před Motosportem Lhotka. O třetí místo se dělí Enduro klub Semily a Motoklub Vysoké nad Jizerou s více než padesátibodovou ztrátou.

S víkendem v Kunčicích jsme jako pořadatelé spokojeni. V sobotu startovalo 221 jezdců plus 14 dětí, v neděli pak 109 závodníků. Trochu jsme měli obavy z rychlosti trati, ale nakonec to dobře dopadlo. Jezdci sice několikrát vyzkoušeli maximálky svých strojů, ale tragické následky v podobě vážnějších zranění to nemělo. I když jsme to tentokrát měli trochu dál, tak organizace také šlapala, občerstvení opět zaslouží jedničku. Poděkování patří všem, kteří přiložili ruku k dílu.

Další díl na sebe nenechá dlouho čekat. Sejdeme na Kozákově o víkendu 9. - 10. května, kde si pro nás svůj podnik připraví pořadatelé z Chuchelny.

-tm-

TOPlist