Mirek Škaloud - Erzberg 2015

Erzberg rodeo 2015

 

Jak letos probíhal boj a zdolávání hory Erzberg v Rakouském městečku Eisenerz? To se dočtete právě v tomto reportu!

Z domu jsme vyrazili ve středu kolem oběda, abychom stihli projet do areálu, který zavírají ve 21 hodin. Příjezd do areálu je šílený, hlavně v noci. Všude lítají motorky sem a tam, většina lidí je už totál pod vlivem, motorovky pořád pod plným, nějaké sirény hučí až do rána, hudba naplno, petardy, ohňostroje, prostě atmosféra, jak má být laugh .

Ráno v sedm, jsme se jeli přihlásit. Po přejímce jsme se jeli ubytovat do asi 10 km vzdáleného hotelu (jako vloni), tady byl už klid. Po obědě bylo řazení na průjezd prologu. Zde se sjede všech 1800 motorek a vyjíždí se pomalu po kaskádách až na vrchol. Potom se sjede dolů a tím čtvrtek skončil.

V pátek od osmi hodin se startuje prolog naostro. Začíná se startovním číslem jedna, končí 1800. Já měl startovní číslo 460 (to je podle přihlášení) a na start jsem se dostal asi kolem jedenácté hodiny. Od startu je trať taková zamotaná, tak na rychlost 2,3 a 4. Asi od půlky to je jenom 5 a 6, kolikrát se jede plná 6 i třeba dva kilometry. Nic příjemného mezi těma šutrama. Měl jsem čas 13:00 a dalo to na 179. místo. Nejrychlejší čas zajel J. Wolker (11:05).

V sobotu se vše opakovalo jako v pátek. Trochu jsem zatáhnul a ten den jsem zajel čas 12:40. To mě dalo na 71. místo a celkově jsem se dostal do hlavního závodu jako 119-tý.

Do hlavního závodu, který se jede v neděli, postupuje nejlepších 500 z prologu. Startuje se v 10-ti vlnách po 50-ti a na závod je čas 4 hodiny. Startoval jsem ze třetí řady. Čeká se na mávnutí praporem ze chcíplým motorem.

Start se mně povedl a po prvním výjezdu jsem byl čtvrtý. I tak ale nebylo nic vidět. Všechny dny se prášilo tak, že kolikrát člověk nedohlédl ani na zem. Hned v prvním checkpointu dali strašně těžkej výjezd, kde jsem dojel asi 80 motorek a začal zmatek. Motorky a kameny lítaly vzduchem sem a tam. Mně se to podařilo vyjet na druhý pokus s pomocí tahačů a tím jsem si dost polepšil. Pak už to odsýpalo, nikde žádný fronty jako vloni, vše se dařilo. Občas nějaký sjezdy sjet nešly, tak musela jet motorka sama napřed.

Vloni jsem skončil na checkpointu 7 s časem 3:40hod, ale letos jsem se tam dostal za 1:20hod. Takže bylo dost času pokračovat dále. Trať byla místama opravdu těžká až nesmyslná, ale couvnout se už nemohlo wink. Nejtěžší byla 13-tka, zde byl lesní výjezd úplně ucpaný asi 50-ti jezdci a museli jsme si navzájem pomáhat. Každý posun i o jediný metr byl strašně náročný. Po vyjetí, tedy spíš vynesení a vytažení motorky ze 13-tky jsem dojel ještě do 15-tky. Zde jsem skončil před sjezdem a upřímně jsem byl rád, že už ho nemusím sjíždět (byl tak prudkej, dlouhej a kamenitej). Měl jsem totiž posledních 15 minut do limitu a po tomto sjezdu následovalo kamenné moře, které těm nejlepším trvalo projet skoro hodinu.

Celkově jsem se umístil jako třetí nejlepší z Čechů, na 73. místě celkově (18. David Cyprián a 39. Roman Körber). Jinak o náročnosti trati svědčí i to, že do cíle dojelo pouze 5 jezdců a to jim to ještě zkrátili z 24 na 22 checkpointů. Dále dojelo 7 jezdců do 18-tky, jeden do 17-tky, 14 do 16-tky a pak 54 do 15-tky. Mezi ně jsem se dostal i já.

Tak to je asi tak vše. Zážitek je to ohromný, zkušenosti nějaké přibyly a 40 tisíc diváků je řádná kulisa. Škoda toho prachu, ale zase lepší než bahno cheeky.

Jinak video z celého závodu je na youtube a nějaké informace a fotky na www.erzbergrodeo.at.

Tak se všichni mějte a snad se k nám někdo za rok přidá!

-mš-

TOPlist