Mirek Škaloud - rozhovor ME 2016 I

ROZHOVOR – MIREK ŠKALOUD

 

Na stejné otázky jako před časem Roman Vydra nám odpovídal i další nováček v seriálu ME enduro, tedy Míra Škaloud. Jak se propracoval ke svému prvnímu evropskému bodu a jak celkově zápolení na evropské úrovni hodnotí, se dozvíte o několik řádků níže.

Míro, máš za sebou své první dva podniky ME. Dá se to porovnávat s českým mistrákem, nebo se závody, které jsi doposud odjel?

MŠ: Nemůžu to úplně porovnat, protože jsem v ČR jel zatím pouze přebor a to asi jen dvakrát. Jinak zkušenosti nemám, ale podle ostatních jezdců to bylo o hodně náročnější, proto se už těším na první český mistrák. Jinak terén byl opravdu náročný, na přejezdech byly i složité výjezdy a sjezdy, pořád jenom kameny a kameny a taky kameny smiley.

První se jela Itálie, kde spousta lidí nachytala i tvrdé minuty. Jaká byla pro tebe?

MŠ: Byla hodně těžká, měl jsem před Itálií najeto nula nula prd a tak trpělo celé tělo. Jela se tři 80km dlouhá kola a do posledního jsem najížděl už KO. Ale dojel jsem a to byla výhra yes. Přejezdy byly rychlý, také jsem nachytal minutu. Ale bylo to kvůli pádům. Bylo to hodně po slizkých skalách a kamenech a po tom jsem nikdy moc nejezdil. Takže čím víc jsem se snažil, tím víc jsem padal.

Francie prý byla o maličko jednodušší, i když zde se kvůli bezpečnosti nakonec některé úseky musely zrušit. Jak jsi trať vnímal ty?

MŠ: Bylo to určitě jednodušší, hlavně jsem už věděl, do čeho jdu. Oproti Itálii, těžký byl enduro test, zase pouze kameny a stromy a to mně nejde. Zato cross a extrem test nemel chybu. I přejezdy byly výživné, včetně pěkných výjezdů a nádherné krajiny.

Jak jsi spokojen se svými výkony a s dosaženými výsledky?

MŠ: Tak Itálie byla seznamovací a z přeboru jet zrovna Evropu, tak je jasné, že se mezi nejlepšími na světě chytat nebudu. Ale nakonec to nejhorší nebylo. A Francie už byla o hodně lepší, dokonce se mi podařilo vyjet první evropský bod za 15 místo

Co ti účast na takto náročných soutěžích dala?

MŠ: Určitě hodně, hlavně nové zkušenosti, jak na trati, tak v depu. Francie už byla daleko jednodušší, už jen v tom, že nám moc pomáhali Marta (Kavová) s Davidem (Faistaver), za to jim děkuju!

Co zázemí v depu, dá se srovnat s podmínkami u nás, nebo je i zde veliký rozdíl?

MŠ: Určitě se dá rovnat např. s Liblínem, je to podobné. Běžely i online výsledky, dobrá atmosféra atd. Jinak tankovačky taky dobrý. Bohužel jsme až na druhém místě, což chápu, takže se už těším na team Krakonoš Jilemnice, kde to funguje na 100%!

Další podnik se jede až v polovině prázdnin v Lotyšsku. Chystáš nějaké změny v přípravě s ohledem na nově získané zkušenosti?

MŠ: Do Lotyšska pojedu snad už na nové motorce s úpravou pérování. Pokud se to nestihne, tak asi nepojedu. Rozmazlenej nejsem, ale na takovýhle závody to je potřeba. Osm hodin na motorce denně je záhul…

Děkuji, Tome, za rozhovor a moc děkuju Autoklubu Krakonoš Jilemnice za pomoc a podporu. A ještě jednou dík Martě a Davidovi za pomoc při závodech na Mistrovství Evropy ve Francii. DÍKY!

-tm-

TOPlist