Mříčná 2019

MŘÍČNÁ, 21. – 22. 9. 2019

 

O čtvrté pokračování seriálu KTM ECC 2019 se postaral Autoklub Krakonoš Jilemnice, který závodníky i fanoušky přivítal o víkendu 21. – 22. září ve Mříčné. Jednalo se již o jedenáctý ročník Memoriálu Oldy Nývlta. Loňský přesun do nové lokality byl velmi kladně hodnocen, takže také letos jsme se sešli u fotbalového hřiště.

Počasí bylo ke všem zúčastněným velmi shovívavé a po ranním chladu začalo úřadovat sluníčko. Teplota se šplhala ke 20°C, na slunci bylo ještě tepleji. Nebe bez mráčku, lehký vánek (v neděli silnější) rozfoukával oblaka prachu… Ano, i během memoriálu se prášilo (ostatně jako na všech letošních letních závodech). I když úvod týdne byl deštivý, tak to ve výsledku byl déšť spíše symbolický. Dlouhotrvající sucho bylo zkrátka silnější.


Vojta Harcuba

Trať byla tvořena z loňského základu. Podařilo se nám přidat dva nové úseky, takže se nám okruh trochu natáhl. Abychom však byli schopni vše propojit, musely se jet některé části v opačném směru než vloni. Ale to rozhodně nebylo na škodu. V prostru bývalého lomu tím vznikl pěkný výjezd, který byl velmi přitažlivý pro diváky. Někteří zde totiž měli dost velké potíže a o pády tak nebyla nouze. Samozřejmě že existovala i objížďka pro ty, kteří si netroufli, nebo pokud někdo právě výjezd nezdolal a překážel ve stopě. Umělé překážky, jako klády, pneumatiky apod.,  jsme úplně vynechali. I přes mírné prodloužení trati, nejrychlejší jezdci áčkových licencí zvládali kolo pod deset minut. Kratší trať sice moc nevoní závodníkům, ale je milejší divákům. Mají možnost vidět své oblíbence vícekrát a častěji.


Lukáš Kučera a Honza Balaš

K závodům samotným. Ty probíhaly podle notoricky známého itineráře. To znamená, že na řadu šly nejprve děti. Ty byly rozděleny do dvou kategorií podle objemu motoru, tedy do 50ccm a do 65ccm. Nás těší, že si na start našlo cestu celkem 20 (10 v každé kategorii) malých odvážlivců. Samozřejmě jsme měli svá želízka v ohni. Ve slabší třídě to byl Vojta Škaloud. A nevedl si vůbec špatně. V součtu dvou patnáctiminutových rozjížděk si dojel pro bronz za třetí místo. V silnější kategorii nás reprezentoval Ondra Baudyš. A Ondrovi bronz unikl jen o kousíček. Musel se spokojit se čtvrtou pozicí.


Vojta Škaloud

Dopolední závod byl, vzhledem k pravidelnému střídání startů, určen pro kategorie Licence A a B, Veterán licence i hobby a malorážky do 85ccm. Celkem se v jednotlivých startovních vlnách vydalo na trať 68 závodníků. V áčkových licencích se představil stabilně startující Lukáš Kučera a na pouze na tento závod obul závodní boty i Honza Balaš. Oba naši bojovali o vítězství s Jirkou Hádkem. Nakonec se museli poklonit jeho umění a srovnali se Lukáš na druhém a Honza třetím místě.  V Licencích B jsme měli šest našich jezdců. Nejlépe si vedl Jarda Křapka, kterého až tankování připravilo o vítězství. Zdatně mu sekundoval třetí Matěj Hanuš a čtvrtý Míra Škaloud. Na jedenáctém místě skončil Michal Hanuš, čtrnáctý Radim Kava a šestnáctý Michal Kava. V licenčních veteránech jsme nikoho neměli, ale ve veteránech hobby jsme mířili hodně vysoko. A to zásluhou Jardy Šourka, který si vyjel bronz. V nejslabší kubatuře jsme si hodně slibovali od Přemka Pluchy. Tomu se ale moc nedařilo a cíl nakonec nespatřil.


Lukáš Kučera

Odpolední závod pak svedl dohromady závodníky kategorií E1, E2 a E3. Celkem jich na startu stanulo 101. Ve třídě E1 jsme hodně vsázeli na nadějného Vojtu Harcubu. A Vojta nezklamal. S přehledem si hlídal prví místo a zaslouženě zvítězil. Z motokrosu si odskočil Kája Šrytr. A že na motorce opravdu umí, dokázal třetím místem. Kousek za ním, čtvrtý, dojel Tomáš Kuřík a šestý Tadeáš Danihelka. Pro osmnáctou příčku si dojel Patrik Jindřišek. E2 jsou tradičně nejnabitější třídou. Zde si hodně slibujeme od ultra rychlého Edy Vyšanského. Ani Eda nezklamal a s Vojtou se tahal o prémii pro nejrychlejšího hobíka – pneumatiku. A tu si také nakonec odnesl i s pohárem za vítězství v E2. Ovšem neztratili se ani ostatní. Martin Horáček pro sebe ukořistil třetí a Martin Lepka čtvrté místo. Pavel Jindřišek uzavřel první desítku a Tomáš Macháček dojel čtrnáctý. V E3 nás reprezentoval doslova domácí Tomáš Holec. Neponechal nic náhodě a odvezl si pohárek za první místo. A to si ještě šetřil síly na fotbalový zápas, který ho chvíli po dojezdu do cíle čekal J.


Eda Vyšanský

Neděle. Ta je vždy ve znamení jednoho společného závodu. Ani u nás tomu nebylo jinak. Na startu se sešlo 88 jezdců. Po vlnách se vydali vstříc své dvouhodinovce. V áčkových licencích se v červených barvách představil jen Lukáš Kučera. A obhájil sobotní druhé místo. V béčkách Jarda Křapka dokázal, co se v sobotu nepovedlo. Zvítězil. Matěj Hanuš si došel pro pohárek za páté místo. Ostatní se srovnali na hranici první desítky, na devátém, desátém a jedenáctém místě v pořadí Michal Hanuš, Radim Kava a Michal Kava. Ve veteránech hobby si Jarda Šourek o jedno místo pohoršil, skončil čtvrtý.  V E1 Vojta Harcuba obhájil prvenství, Tomáš Kuřík dojel opět čtvrtý. V E2 jsme pak v první pětce měli hned čtyři zástupce. Vyhrál opět Eda Vyšanský, druhý dojel Roman Vydra. Roman v sobotu nestartoval, původně měl motorku připravenou na prodej. Ale nechal se strhnout závodní atmosférou a hned si dojel pro stříbrnou medaili. Stupně vítězů uzavřel Martin Lepka a Martin Horáček dojel pátý. V E3 dojel Tomáš Holec dvanáctý a v pětaosmdesátkách Přéma Plucha zabojoval a vyjel si stříbro.


Jarda Křapka

V minulých letech jsme vždy měli štěstí, že se nám vyhýbala vážná zranění. Letos jsme měli několik lehčích zranění a jedno nepěkné. To navíc bylo ve špatně přístupném místě, kam musela čtyřkolka po trati a pak zpátky v protisměru. Tady bych rád poděkoval všem závodníkům, že se v tom místě chovali ohleduplně a umožnili záchranářům dělat svou práci. Ač to vypadalo dost vážně, nakonec byl onen jezdec v neděli večer propuštěn z nemocnice.

Další poděkování patří ženám a holkám ve stánku s občerstvením. Připravili hromadu dobrého jídla, o čemž svědčí fakt, že po oba dny se prodalo naprosto všechno. Však se také diváci i závodníci olizovali až za ušima. Nezklamalo ani rohozecké pivo, které bylo jako křen.


Tomáš Holec

Nakonec děkuji i všem pořadatelům. Jak za přípravu celého podniku, tak za vzornou práci v jeho průběhu a nakonec i s úklidem po závodech a následně s uváděním pozemků do původního stavu. Na všechny brigády jsme se scházeli v hojném počtu a tak šla práce rychle od ruky.

Celkově jsme s letošním ročníkem Memoriálu Oldy Nývlta nadmíru spokojeni. Potěšil nás jak zájem ze strany startujících, tak vysoký počet návštěvníků. Už nyní vymýšlíme další vylepšení, aby příští ročník byl zase o kousek lepší!

-tm-

 

TOPlist