Olszyna 2013

OLSZYNA, 1. – 2. 6. 2013

 

   Stejně jako vloni, i letos si dali jezdci a příznivci seriálu KTM ECC dostaveníčko u našich severních sousedů. Konkrétně v polském městečku Olszyna. Zde se konal již třetí díl letošního ročníku.

   A protože to přeci jen kousek cesty je, tak většina týmů zůstává v dějišti závodů od pátku až do neděle. Ideální příležitost pro posezení a utužení party. Letos poprvé nedošlo k termínové kolizi a tak se sešel téměř kompletní AK Krakonoš. Větší část již v pátek, zbytek dorazil v sobotu ráno. Bohužel celovíkendové „soustředění“ překazilo počasí.

   Počasí letos seriálu vůbec nepřeje a po blátivých podnicích v Chuchelně a v Košťálově zde v Olszyně nečas gradoval. V pátek odpoledne bylo téměř slunečno, poměrně teplo a i když meteorologové na sobotu předpovídali vydatné srážky, málokdo si dokázal představit, co se bude dít. Ještě v noci svítily hvězdy, ale v brzkých ranních hodinách (okolo šesté) to začalo. A neskončilo po celý den. Déšť měnil svou intenzitu, několikrát si sice vybral několikaminutovou přestávku, ale v podstatě neustal až do večera. Pořadatelům samozřejmě přibívaly vrásky na čele. Spousta vynaloženého úsilí a prostředků se tu rozplívala v kalužích vody.


Zázemí týmu ještě v pátek za slunečného počasí

   Start se odložil, oba tradiční závody se sloučily do jedné jízdy. První se na zkrácenou trať vydaly děti. To bylo skoro poledne. Děti kroužily na části zdejší pěkné motokrosové trati a, věřte nebo ne, ta se jezdit nechala. Podmínky to byly těžké, ale projet se to nechalo a malí jezdci se s tím popasovali docela chlapsky.

   Společný závod všech ostatních kategorií odstartoval krátce po půl druhé. Na startovní rošt se nakonec dostavili 102 odvážlivci. Startovalo se tradičně po vlnách. Trať se postupně stávala čím dál obtížnější a čím dál hůře průjezdná. Spoustu míst bylo třeba v průběhu závodu přeznačit a zjednodušit. Popravdě, kdyby nepršelo, byla by to krásná a členitá trať, ale s přívalem vody ….

   V červených dresech se představilo celkem třináct jezdců. V nejslabší kubatuře to byl lídr průběžného pořadí Roman Vydra. Extrémní podmínky na trati dávají pořádně zabrat nejmenším strojům. Roman v průběhu závodu řešil problém s únikem oleje z převodovky, což jistě neprospělo spojce jeho stroje. Ta mu již ke konci značně prokluzovala, takže se Roman určitě nezlobil, že pořadatelé na konec závod ukončili dříve, než vypršelo obvyklých 120 minut. Ještě jsem neprozradil výsledek. Kdo si tipnul, že Roman opět nenašel přemožitele, ten se nemýlil. Další zlato do sbírky. V silnějších E1 se představil Radim Kava, který musel vynechat podnik v Košťálově (přidřel svou Yamahu). Radim se pral statečně a odměnou mu byla osmá pozice v cíli. Tradičně nejsilněji obsazená kubatura E2 měla silné obsazení i jezdci v červeném. Nejlépe si počínal Adam Erlebach, který se dokázal vklínit mezi zelené dresy Motoklubu Vysoké, když si došel pro pohár za třetí místo. Vyhlašování nejlepší pětice jen těsně uteklo Michalu Hanušovi, který dojel šestý, U Michala platí přímá úměra, že čím těžší trať, tím lepší výsledek. Do první dvacítky se dokázal propracovat i Olda Novotný, který svého Husaberga dovezl do cíle na devatenácté pozici. V nejsilnější hobby kategorii E3 se na startu objevil opět pouze Michal Kava. U Kavu asi řádí nějaká motocyklová choroba, neboť i Michal přidřel svého Gas Gase. Ale protože má v celkovém pořadí našlápnuto hodně vysoko, dohodl se Petrem Kadavým a v Olszyně startoval nezvykle na velkém čtyřtaktu KTM. Vzhledem k tomu, že Michal jel na nezvyklém a navíc vypůjčeném motocyklu, je určitě deváté místo v cíli úspěch.


Radim Kava

   I mezi veterány jsme měli osamoceného jezdce ve startovním poli. Byl jím Jirka Salač. Ten měl opět podařený start a i tentokrát se pohyboval na čele. Ujel mu pouze Aleš Vondrák a Jirka v poklidu kroužil na druhé pozici. Až do posledního kola. To se před Jirku dostal Milan Kurfiřt. Ovšem Jirka to nezabalil a nespokojil se s bronzem. V posledním výjezdu zvolil lepší kolej, Milanovi předjetí vrátil a druhé místo již udržel až do cíle. Zbylý sextet jezdců startoval mezi licencemi. V licencích B si nejlépe vedl Míra Škaloud, který dojel druhý. Vašek Bína, který se podílel na organizaci podniku, jen těsně zaostal za stupni vítězů, když dojel čtvrtý. Milan Macháček skončil hned za první desítkou, tedy jedenáctý. V licencích A nejlépe odstartoval Jarda Křapka, ale ještě v průběhu prvního kola se do vedení propracoval Matěj Hanuš. Ovšem jemu nebylo přáno. Nejprve urazil páčku přední brzdy, ale i s tímto handicapem pokračoval dál. Ztratil sice několik pozic, ale nevzdával se. Pak se k tomu přidaly ještě problémy se spojkou a nakonec to pro Matěje znamenalo sedmé místo. O dvě místa výše, tedy pátý, dojel Lukáš Kučera. I on měl pro tento podnik vypůjčený motocykl, tentokráte čtyřtaktní dvěpade (svoje 2T tříkilo měl již připraveno na středeční odjezd do Francie na ME). Lukáš bojoval s virózou a po průjezdu cílem a dojetí do depa rozvibrován pořádnou zimnicí téměř spadl z motocyklu. Nejlepšího výsledku nakonec dosáhl nejlépe vystartuvší Jarda Křapka. Převzal si pohár za druhé místo.


Pět nejlepších z Licencí A

   Po skončení závodu proběhla schůzka mezi pořadateli podniku v Olszyně a zástupci seriálu KTM ECC. Jediným bodem jednání bylo, co s nedělním závodem? Počasí nedávalo žádnou naději na umoudření se a ani výhled na předpověď na neděli nevypadal dobře. Nakonec bylo rozhodnuto, že se nedělní závod ruší. Nebyl ovšem odvolán bez náhrady. V průběhu prázdnin proběhne v Ohrazenicích náhradní jednodenní podnik. O jeho datu i formě budete včas informováni.

   Ještě jsem nezmínil výsledky soutěže týmů. Velmi potěšitelným faktem je, že AK Krakonoš opět posbíral nejvíce bodů a upevnil si tak vedení v průběžném hodnocení. Nyní je to s náskokem 42 body před druhým klubem Enduro Semily.

   Před dalším plánovaným podnikem na přelomu srpna a září v Bozkově se uskuteční ještě právě onen náhradní závod.

-tm-

TOPlist