Sezona 2009

KRAKONOŠOVA SEZONA 2009
 
       Sezona 2009 je za námi a je tady čas v klidu vyhodnotit, jaká vlastně byla. Zaměřím se na ni především z pohledu našeho týmu, tedy AK Krakonoš Jilemnice.
 
        Sezona to byla pro nově vzniklý tým premiérová. Sportovní výsledky měli podávat zejména ti zkušenější, tedy Milan a Tomáš Macháčkovi a Jirka Salač. Mladíci, mezi které řadím Matěje Hanuše, Lukáše Kučeru a Honzu Noska, měli především sbírat zkušenosti. Adam Erlebach už sice není teenager, zato umí velice slušně tahat za plynovou rukojeť. Na poslední chvíli tým ještě doplnila dvojice Mirek Škaloud (ostřílený borec) a Milan Kottek (další nadějný mladík).  
 
 
Mirek Škaloud
 

       Po jedné z prvních schůzí došlo na volbu licencí pro nadcházející sezonu. Bratři Macháčkovi zažádali o licenci B, která je opravňuje ke startu v přeboru České republiky. Stejný typ licence zvolili i Mirek Škaloud a Milan Kottek. Mladíci a Adam Erlebach si vybrali licenci typu C (jezdili stejné závody jako jezdci mistrovství a přeboru ČR, ve stejných termínech, ale v oddělené klasifikaci). Jirka Salač se rozhodl o licenci nežádat a jezdil závody pro bezlicenční jezdce. Čas od času v našich dresech hostovali i tito závodníci: Petr Petříček, Jan Říha a počínaje sezonou 2010 náš nový člen Michal Kava.

 
Adam Erlebach 
 
        Závodní tým AK Krakonoš Jilemnice se věnoval několika seriálům. Z hlediska prestiže šlo především o seriál přeboru ČR enduro a cross country. Dále to byl seriál MG SPORT UFO ENDURO CROSS COUNTRY, samozřejmostí byly i starty především v místních volných závodech. Navíc se Míra Škaloud s Milanem Kottkem účastnili i seriálu hobby motokrosu pod záštitou pana Janečka.
 
 
Lukáš Kučera
 

       Začněme přeborem ČR enduro. Letos byl bohužel tento seriál nejslabší (co se počtu a pojetí podniků týká) za poslední léta. Po zásazích ekologů a nedostatečné podpoře pánů z Autoklubu ČR se skutečně odjely jen čtyři podniky. Navíc z toho nebyla ani jedna opravdová soutěž!!! Celkem tři endurosprinty (novinka letošní sezony) a jedna jednodenní soutěž…. To je obrázek letošní sezony. Sprinty se konaly v Budišově nad Budišovkou, v Brankách a Kopidle, jednodenní soutěž v Opařanech. Seriálu se účastnili pouze bratři Macháčkovi a to ve třídě E2. V celkovém pořadí dosáhli velmi dobrých výsledků. Milan zakončil na šestém a Tomáš na sedmém místě. A to nejeli poslední sprint v Kopidle. Tato umístění jsou dána i slabší účastí na sprintech, ale na to se historie neptá…

 
Tomáš Macháček
 

       Dále se zaměříme na cross country pořádaná pod hlavičkou Autoklubu ČR. V tomto seriálu jsme obsazovali přebor ČR a licence C. Kompletní šampionát čítal šest závodů. Závodilo se ve Chříči, Košťálově, Radvanicích, Jiníně a dvakrát v Sedlčanech. Startovali zde všichni naši jezdci, kteří měli licenci. Hvězdou nejzářivější byl Mirek Škaloud v přeboru třídy E2. Pravidelně okupoval příčky na stupních vítězů a v celkovém pořadí obsadil druhou pozici. V E2 jsme měli ještě bratry Macháčkovi, kteří se celkově umístili na devátém (Milan) a devatenáctém místě (Tomáš). Také v přeboru, ale ve třídě E1, startoval Milan Kottek. Milan také podával slušné výsledky, při posledním závodě si vyzkoušel pózování na stupních vítězů a celkově ho jeho výkony vynesly na šestou příčku. Nejpočetnější zastoupení jsme měli v licencích C. Nejlepšího konečného umístění dosáhl Adam Erlebach, který zakončil sezonu na osmé příčce. TOP TEN uzavíral desátým místem Lukáš Kučera. Honza Nosek i Matěj Hanuš výkonnostně rostli celou sezonu a v celkovém součtu z toho je třinácté místo pro Honzu a osmnácté pro Matěje.

 
Matěj Hanuš
 

       Kapitolou samou pro sebe je seriál volných závodů MG SPORT UFO ENDURO CROSS COUNTRY. Proč? Protože finálový podnik jsme pořádali my v Jilemnici. Stalo se tak 24. – 25. října. Tento šampionát nám přinesl největší úspěchy. Ve třídě E1 bojoval Milan Kottek o celkové vítězství! Až smůla v nedělní závodě v Jilemnici rozhodla, že se musí spokojit s druhou příčkou. Pódiové umístění v celkové pořadí vybojoval i Honza Nosek, když skončil třetí. Smolařem třídy bych jmenoval Matěje Hanuše, který stihl v Bozkově zlomit řidítka a v Jilemnici zadřít motor. I tak ovšem v celkovém pořadí dokázal obsadit třinácté místo. Ve třídě E2 jen o kousek unikla bedna Adamu Erlebachovi. Bral tedy nepopulární brambory za čtvrté místo. I mezi veterány se náš jezdec dokázal prosadit mezi pět nejlepších. Je to Jirka Salač, který v konečném hodnocení obsadil právě pátou příčku. Poslední třídou, kterou jsme stabilně obsazovali, je třída licence bez rozdílu kubatur. Nejlepšího výsledku dosáhl Mirek Škaloud, který i přes problémy s rozetou v Bozkově, výfukem v Příkrém a nedojetí v neděli v Jilemnici, obsadil celkovou čtrnáctou příčku. Milan Macháček dokončil pouze jediný závod a tento výsledek mu zajistil dělené tři a třicáté místo. Tomáš Macháček také dokončil pouze jeden závod a celkově mu patří dělená 55. příčka.

 
Milan Macháček
 

       Mirek Škaloud a Milan Kottek se zúčastnili seriálu hobby crossu. Mirek je celkově pátý ve třídě 500 ccm, Milan třináctý ve stopětadvacítkách.

 
Milan Kottek
 

       Volné podniky jsme jeli zejména tady na okolí. Startovali jsme v Loukově, Martinicích, na Lhotce, dvakrát v Kamýku na populární Bezince a naposledy ve Sklenařicích.

 
Honza Nosek
 
Tím máme za sebou naši účast na závodech z pohledu jezdců. Vrcholem našeho snažení byla výše zmíněná příprava finálového závodu MG SPORT UFO ENDURO CROSS COUNTRY. Příprava nás stála hodně času i nervů. Na druhou stranu jsme se hodně věcem přiučili. Že příprava nebude jednoduchá jsme věděli, ale skutečnost naše představy ještě předčila. A když už jsme si mysleli že je vše OK, tak se nás snažilo vypéct počasí. Naštěstí zapracoval náš patron Krakonoš a zařídil nám krásné podmínky.
 
Dle reakcí jezdců, diváků i jinak zúčastněných lidí se podnik povedl. Samozřejmě chybám jsme se úplně nevyhnuli, ale bereme si z nich ponaučení na příště. I podle vyjádření organizátorů celého seriálu se jednalo o důstojné zakončení prvního ročníku těchto závodů.
 
Celkově lze tedy první sezonu pod hlavičkou Autoklubu Krakonoš Jilemnice považovat za velmi zdařilou. Teď hlavně navázat na dobrý rozjezd a neusnout na vavřínech.
 
Závěrem je třeba poděkovat všem našim partnerům, kteří pomohli zabezpečit celou sezonu i uspořádání závodů v Jilemnici. DĚKUJEME !!!
 
-tm-
TOPlist