KTM ECC 2015

KTM ECC 2015

 

I v roce 2015 pokračoval seriál cross country závodů především pro hobby jezdce s názvem KTM ECC, Jak je z názvu patrné, hlavním partnerem seriálu byla opět rakouská továrna KTM, opět prostřednictvím firmy UNIVOK Aleše Vondráka.

Pořadatelé seriálu zapsali do kalendáře 5 podniků, z nichž 4 byly dvoudenní. Začínalo se 18. – 19. dubna v Kunčicích nad Labem. Tato lokalita měla v seriálu premiéru a o organizaci se postaral náš AK Krakonoš Jilemnice. Potěšitelný byl zájem jak ze strany jezdců, tak diváků. To bylo dobré znamení, že seriál dál táhne. První podnik byl spíš na rozjetí sezony, trať byla hodně rychlá, vinou přístupu společnosti Lesy ČR jsme byli nuceni nejtěžší úseky vynechat. Více o organizaci, závodu samotném i výsledky našich jezdců naleznete v samostatné reportáži ZDE.

Druhého podniku se po roční odmlce chopili opět organizátoři z Motosportu Chuchelna. Závodilo se 9. – 10. května tradičně v okolí sjezdovky na Kozákově. A na Kozákově snad ani nemůže být jinak než mokro a blátivo. V sobotu sprchlo hned ráno, když se na své závody chystaly děti. Ale to stačilo, aby trať pěkně klouzala. Další déšť přišel v noci na neděli a trať zmáčel tak kvalitně, že pořadatelé byli nuceni část trati přeznačit. I tak to ovšem bylo více než náročné a každý z bahna vydolovaný bod měl cenu zlata. ZDE nejdete podrobnou reportáž z pohledu AK Krakonoš.

Na třetí podnik jsme se načekali. Jel se týden po Šestidenní, tedy 19. září ve Vysokém nad Jizerou. Tady se tradičně závodí pouze v sobotu a ani tentokrát tomu nebylo jinak. Trať vycházela z okruhu z předešlého roku, jen se jelo obráceně. V prostoru startu byly opět připraveny umělé překážky. Mezi letošní charakteristiky vysockého podniku patří jeden obtížnější výjezd, kde si škodolibý divák přišel na své, a prach. Ten byl na trati opravdu všudypřítomný a měl na svědomí nejeden motor. I odsud máme podrobnou reportáž, najdete ji ZDE.

Po Vysokém byl na řadě Bozkov. Jelo se o víkendu 10. – 11. října, a jestliže předešlý podnik charakterizoval prach, tak tady to nebylo o nic lepší. Opět si vyžádal daň v podobě několika zadřených motorů. Ale počasí pořadatel ovlivnit holt nemůže… Co naopak ovlivnit může, je výběr trati. A tady si zaslouží  Bokovští pochvalu. Za poslední roky se jim podařilo připravit nejhezčí ročník na jejich domácí půdě. Velkou zásluhu na tom měl nový úsek, který závody pěkně oživil. Samozřejmě nechybí podrobný report, klikejte ZDE.

O vyvrcholení seriálu se postaral tradiční pořadatel (Enduro Semily), ale v nové lokalitě. Na pomezí Benešova u Semil a Příkrého se jelo 24. – 25. října. Trať byla spíš enduro charakteru, doplněná o dlouhý úsek na strništi s několika mezičkami. Jako zástupce AK Krakonoš mám na tento podnik poněkud zkreslený pohled, protože nám tu byla upřena obhajoba vítězství v klubové soutěži. Nejen o tom, ale samozřejmě i o výsledcích našich jezdců, se dočtete ZDE.

V celkových výsledcích tedy nejprve zmíním druhé místo našeho klubu v týmové soutěži. V kategorii E1 jezdili Tadeáš Danihelka, Martin Kastner a Radim Kava. Tadeáš zaznamenal během sezony veliký progres a v celkovém hodnocení mu patří 13. místo a nebýt nějakých pádů a sem tam problémů s motorkou, byl by jistě ještě o něco výše. Martin odjel svou první sezonu a celkově se umístil na 23. pozici. Radim, to byl smolař sezony. Podle výsledků z předchozího roku i podle podávaných výkonů měl být jednoznačně lídrem našeho klubu v této kategorii. Ale bohužel technické problémy a výpadky jej až příliš často srážely z vysoce bodovaných míst. V E1 je klasifikován celkově na 19. příčce, ale sezonu dokončil na vypůjčeném stroji ve třídě E2, kde je 32..

Kategorii E2 jsme měli nejvíce obsazenou. Adam Erlebach opět okupoval nejvyšší příčky. Ovšem tentokrát byl nejlepší ze všech a po zásluze celkově zvítězil! Zdatně mu sekundoval Michal Hanuš. I on se velmi často pohyboval na stupních vítězů a nebýt výpadku v sobotu v Bozkově, mohly to být stupně i celkově. Takto skončil o chloupek čtvrtý. Jarda Šourek svými výkony jednoznačně patří do TOP TEN, což dokazuje jeho celkové 6. místo (a to ještě nestartoval na Kozákově). Tomáš Macháček byl 23. a Tomáš Kuřík 72. (v Bozkově se zranil a sezona pro něho skončila).

Další pohárek za celkové umístění máme zásluhou Michala Kavy z kategorie E3. Michal byl bronzový. David Jirka doplatil na pracovní vytížení, kdy se mohl zúčastnit pouze zlomku závodů. To dokazoval, že rychlost mu rozhodně nechybí a pravidelně atakoval stupně vítězů. Celkově je ovšem až desátý. Podobně Tomáš Holec, ten se mimo práci potýkal i s poruchou svého stroje a také spoustu závodů vynechal. Když ale startoval, tak bral hodně bodů. V konečné klasifikaci mu patří 13. příčka.

V e Veteránech jsme pravidelného zástupce neměli. Až ke konci seriálu naskočil na motorku po zranění se vracející Míra Hanč. I přes tréninkový deficit se dokázal prosazovat na stupně vítězů i vítězit. Celkově mu to dalo na 12. místo. Jirka Salač se představil pouze první den „domácího“ podniku, pak laboroval se zdravotními problémy. V konečném účtování z toho je 33. příčka. Jedním bodíkem z úvodního podniku se na 58. pozici umístil Karel Bína.

Nejslabší kubaturu, tedy motocykly s obsahem motoru do 85ccm, jezdil v červeném dresu pouze Vašek Šabata. Ani on neodjel celou sezonu a v konečném účtování mu patří 9. místo. Naopak hojné zastoupení jsme měli v obou licenčních kategoriích. V Licencích A až do posledního závodu bojoval o celkové prvenství náš Lukáš Kučera. Bohužel to o pár bodíků nevyšlo a skončil druhý. Honza Balaš, to je stálice na nejvyšších příčkách této kategorie. Ale letos vinou zranění ze Šestidenní konec seriálu vynechal a tak na něho zbylo až sedmé místo. Do nejlepší desítky se právě 10. příčkou vměstnal ještě Matěj Hanuš. Téměř pravidelně startoval i Vašek Bína, který si vydobyl 14. místo. Milan Macháček si jediným startem vyjel jeden bod a je třiatřicátý.

Licence B nám přinesly další pohárovou radost. Jejím strůjcem je Míra Škaloud, který nenašel přemožitele a opanoval celkové pořadí. Byť mu na záda dýchalo početné stádo mladíků. Nás může těšit, že jedním z nich byl i náš Roman Vydra. Ten v průběhu sezony přesedlal ze stopětadvacítky na novou dvěpade a změna mu pomohla. Ovšem v průběhu sezony si na kole přivodil zranění a tak ani on nemohl odjet všechny závody. Celkově je osmý. Olda Novotný pro změnu vyměnil 4T za 2T a sezonu zakončil na 13. pozici.

Nesmíme opomenout ani děti. Lucka Novotná začala na 50ccm, ale poslední závod odjela na 65ccm. Ve slabší kategorii je sedmá a v silnější dvanáctá. Matyáš Rek stihl jen jedinou rozjížďku a tak je v 50ccm celkově 12.. Před koncem sezony jsme se dohodli na spolupráci s talentovaným Přémou Pluchou. Poslední závody tedy už jel za nás. Přéma jel v kategorii do 50ccm, kde pravidelně sbíral vavříny. Celkově skončil druhý.

Jak již bylo naznačeno, seriál na popularitě neztratil. Za celou sezonu se na starty jednotlivých podniků postavilo dohromady 1.414 závodníků. Nejvíce jich bylo hned v sobotu na v Kunčicích a to konkrétně 235. Ani diváky seriál neztrácí. Při vysokém počtu startujících není nouze o předjíždění, někdy i kontakty a mnohdy pády. Samozřejmě na vysokém počtu diváků má svůj podíl i kvalitní zázemí a občerstvení, které je také devízou seriálu. Ani v roce 2015 nebyli závodníci a fandové ochuzeni o slavnostní vyhlášení „pod střechou“. Tentokrát jsme jej pořádali my, tedy AK Krakonoš, u nás v Jilemnici. Úplně přesně ve Společenském domě JILM. Program byl pestrý, dle ohlasů zábavný a zájem veliký. V jednu chvíli mohlo být v sále odhadem přes 300 lidí. Pro ně byl, tradičně zdarma, připraven guláš. A samozřejmě mnoho dalších pochutin, především tedy v kapalném skupenství. Samozřejmě i z vyhlášení je napsána reportáž, naleznete ji ZDE.

Na závěr sezony došlo ke změně na postu hlavní koordinátorky seriálu. Po dlouhých a úspěšných letech se se seriálem úplně rozloučila Markéta Skrbková. Je třeba ji poděkovat za poctivou a usilovnou práci, kterou seriál pozvedla na stávající úroveň. Stříhá ji Markéta Josífková, které přejeme pevné nervy s námi všemi pořadateli a neméně úspěchů než dosáhla její předchůdkyně.

-tm-

TOPlist