Jarní příprava Ajka 2024

Vítejte na stránce akkrakonos.cz v sekci Jarní příprava Maďarsko Ajka 2024

 

Po zimní odmlce zdravím všechny příznivce endura a autoklubu AK Krakonoš Jilemnice obzvlášť.

Závodní sezóna se nám kvapem blíží, a tak závodníci AK Krakonoš nesmí zahálet. V zimě bylo domluveno soustředění v Maďarské Ajce poblíž Balatonu na termín 14-16.3. S ohledem na příznivé počasí letošní zimy, konkrétně skoro žádný sníh v našich zeměpisných šířkách v březnu, se rozhodovalo jestli se soustředění nezruší popřípadě nepřesune někam blíž. Nakonec bylo dohodnuto, že jedeme, a tak se vyrazilo. Účastníci zájezdu byli: Matěj Hanuš, Martin Kastner, Martin Lepka, David Repaský, Tomáš Kuřík, Mirek Škaloud, Tomáš Faistaver a přidalo se k nám sedm kamarádů z okolí. Tuto bandu měl na starosti zkušený jezdec Lukáš Kučera, který připravoval jednotlivé tréninky, programy a v neposlední řadě dával cenné rady ohledně techniky jízdy na motorce. Není potřeba se obávat o Lukášovu sportovní kariéru, ještě nepřesedlal na trenérský post, a v následující závodní sezóně náš tým bude reprezentovat na mistrovství republiky s motorkou "pod zadkem".

Výlet za hranice naší republiky začat ve středu 13. března. Někteří účastníci ještě ve středu před odjezdem ladili svoje závodní stroje, tak bylo vše náročné. Nakonec ale cesta proběhla relativně v pořádku a dorazili jsme na ubytování, kde mohl začít seznamovací večer. Po celou dobu soustředění, pokud jsme byli na ubytování, běžela v televizi teoretická příprava. 

Ve čtvrtek začala příprava na závodní sezonu rozježděním a seznamováním se se zdejší tratí. Motokrosová trať byla písčitá, krásná, rychlá a plná skoků a také každý den nádherně upravená. Před naším příjezdem dva dny pršelo, takže povrch byl lehce mokry, no prostě idoš. Endurové tratě, byly dvě, byly převážně v okolí motokrosu v přilehlých lesích, kopcích a houštinách. Po rozjetí, seznámením s tratí a krátkém odpočinku následoval blok techniky jízdy na motorce, kde Lukáš ukazoval ideální stopy, průjezdy zatáček. Protože jsme na menší mx trati byli sami jezdili jsme malý kousek tratě, kde nám bylo vysvětleno kudy a jak se projíždí zatáčky. Protože jsme většina byli jezdci discipliny enduro, trénink byl pro tuto disciplínu přizpůsoben -  jízda pouze ve stupačkách, bez zadní brzdy nebo průjezdy zatáček po vyjetí kolejí v ideální stopě. Po obědové pauze následovalo opět rozjetí na MX trati a poté se přejelo do nedalekého řídkého lesa, kde jsme si vyznačili endurovou trať, kde jsme jezdili na "objem". Začali jsme s takzvanou pyramidou. Lukáš nás rozdělil podle výkonosti do dvou skupin, tak aby jsme neměli potřebu předjíždět. Nejprve jela první skupina jedno kolo zhruba v 80% tempu z maxima, druhá odpočívala, pak se skupiny na trati prohodili. Jelo se 1, 2, 3, 4, 3, 2, 1 kolo. kolo měřilo okolo 2 minut, takže nebyl moc prostor na odpočinek. Jelikož většina z účastníků byla poprvé na motorce po zimě, tento blok byl fyzicky náročný. Poslední úsek tréninku byl opět na motokrosové trati tzv na vyjetí. Tratě v Ajce jsou otevřeny od 10:00-16:00, bohatě to stačilo na zničení.

Celý čtvrteční i páteční den svítilo slunce a byla příjemná teplota, a proto v pátek byly tratě již suché a někdy i prašné. V pátek měli Maďaři asi nějaký svátek, protože již cestou na trať nebyl ve městě žádný provoz a na každé lampě vysela národní vlajka, toto mělo za následek výrazného přílivu lidí na trať, ale je to tak velké sportoviště, že krom na parkoviště nebylo znát více trénujících lidí. tréninkový den začal opět na MX trati kde již i ty nejvíce nejistí jezdci se rozskákali. Blok na zlepšení techniky jízdy začal jízdou bez zadní brzdy, následující kontrola teploty zadního kotouče ukázala na toho, kdo v teoretické části bude potrestán. Zbylí čas tohoto bloku se zdokonalovali průjezdy zatáček a hledání ideální stopy. Trénink objemu jízdy na motorce proběhl opět na trati v lese, kde se tentokrát jezdilo 2 kola v 70% rychlosti jezdce a 1 kolo na vyjetí, toto se opakovalo bez zastavení. Zbytek dne byla volná zábava, někteří jezdci ji trávili na mx trati, někteří průzkumem zdejších lesů a enduro tratí a jiní na kolečku pro objem.

Na poslední den byl v plánu pouze půl denní program na motorce a přejezd domů. Vlivem předpovědi špatného počasí jsme se domluvili, že pojedeme domů již ráno, tak v páteční teoretické části přípravy proběhlo sdružování a utužování vztahů v již už tak perfektní bandě.

Závodníci se již těší na závody, ze kterých vás budeme informovat o výsledcích a dojmech jednotlivých závodníků.

 

aktualizováno: 21.05.2024 10:55:52